Årets nyttigaste spelare (Damlaget 2023)

Natalie Granvik

Vindsnabba Natalie som frälst oss med flertalet viktiga mål.
Med sina djupledslöpningar och stenhårda skott står hon för hälten av alla mål gjorda.
Byter helt position i år trots att hon igentligen inte riktigt ville.
Hon har jobbat in sig i sin position och blivit en riktig kvalitét striker som betytt mycket för oss i år!

Hanna Löf Östberg

Säsongens stabilaste spelare som trampat många fiender på hälsenorna. Hon har oftast fått den gedigna uppgiften att ta hand om motståndarnas målskyttar och gjort det med bravur.
Utöver sin prestation på planen så har hon med sin härliga personlighet och till synes alltid glada och skämtsamma inställning hållit samman truppen och skapat en glädje som är värd guld.

Ella Planeskog

Målvakten som bokstavligen talat “räddat” oss i år. Trots att hon pluggar i Uppsala har hon lyckats ställa upp i majoriteten av matcherna och gjort säsongen möjligt för oss.
Hon står för flertalet fantastiska räddningar och ingripande i matcherna och ger aldrig upp oavsett hur eller vad resultatet visade på tavlan. Hjärta, inställning och attityd är tre ord som beskriver Ella.

Greta Wickström

Greta kommer in mitt i säsongen efter ett uppehåll från fotbollen på tre år. Hon växte in i rollen som kapten och har med sin rutin styrt laget från sin mittbacks position vilket inte är en lätt uppgift som ny i truppen.
Med en något varierande strategi från match till match så har hon ändå lyckats anpassa sig och gått ifrån sina egna grunder. Greta står för stabilitet och en rutin vi saknade och behövde i laget den här säsongen.

Louise Törnberg

Lagets utan tvekan hårdaste spelare. Med en arbetsmoral och kapacitet utöver det vanliga så har hon förmodligen ohotat stått för flest löpkilometer i hela serien. Lollos slit på planen bryter ner motståndarna fysiskt och är ovärderligt.
Utöver hennes hårda jobb så kommer hon med bra analyser och är inte rädd för att ta ton i omklädningsrummet i halvtid för att anpassa nått som inte fungerar. Slänger in ett engelskt ordspråk ” Leading by doing “.